Google+… noua “armă secretă” în SEO?

by Cristina Andrei on 07/26/2011 · 13 comments

Google Plus - Avantaje SEO

Google+, cea mai nouă platformă de social networking lansată de Google, este subiectul la ordinea zilei pe Internet, datorită oportunităţilor de socializare şi promovare oferite (precum şi atacului direct la Facebook).

Trecând peste dezbaterile legate de funcţionalităţi, inovaţii şi asemănări cu platformele deja-existente, din punct de vedere SEO ne interesează faptul că Google+ este (în mare măsură) dofollow. Aşa că întrebarea devine: este Google+ noua “armă secretă” în optimizare?

Avantaje SEO

Haideţi să descoperim câteva dintre avantajele oferite de noua platformă:

  • Factor de ranking

Dacă link-urile de pe Twitter au fost luate în considerare de Google pentru a stabili calitatea unei informaţii, atunci mai mult ca sigur că link-urile din propria platformă au acelaşi scop.

  • Link-uri dofollow

Spre deosebire de Twitter şi Facebook, pe Google+ link-urile postate în Stream (echivalentul pentru Fb Wall) au atributul dofollow. Acest lucru este valabil şi pentru tab-urile About şi +1 (cel din urmă necesitând activare în prealabil).

  • Comentarii anti-spam

În ceea ce priveşte profilul unui comentator, acesta are dofollow pentru imagine şi nofollow pentru nume. În schimb, la share, utilizatorul care a postat informaţia originală are link nofollow pe profil.

  • Anchor texte

În tab-ul About anchor textele sunt editabile (şi în partea de Introducere şi în secţiunea dedicată de Link-uri). Există totuşi o limită a anchor textului, pentru a fi vizibil în întregime, în caz contrar fiind trunchiat (precum titlurile şi descrierile afişate în SERPs).

  • Indexare

Verificând pagina de profil în Google Cache (Text-only) se poate observa faptul că link-urile sunt indexate şi în continuare dofollow, nefiind blocate prin Meta Robots.

Dezavantaje SEO

Atunci când vine vorba despre dezavantaje, lucrurile se nuanţează:

  • Valoare redusă a link-urilor

Profilul Google+ nu conţine pagini separate, ci tab-uri care organizează informaţia. Acest lucru se traduce printr-o aglomerare de link-uri (interne şi externe) într-o singură pagină de profil. Ceea ce le diminuează valoarea.

  • Amplasament nefavorabil

Iată ordinea în care sunt listate informaţiile din profilul Google+, conform datelor din Google Cache:

  1. Google Main Menu
  2. Account Options
  3. Google.com
  4. Profile Tabs
  5. Stream
  6. Secondary Tabs Info
  7. Links
  8. +1 Tab

După cum se poate observa, link-urile controlabile sunt amplasate destul de jos în pagina de profil, un alt factor negativ pentru SEO.

  • Indexare parţială

Vor fi indexate, în mod evident, doar posturile făcute publice în Stream. Cele împărtăşite cu diverse cercuri vor rămâne private.

Conform observaţiilor personale, din cele 20 de posturi publicate pe profil au fost indexate doar 10 (vizibile în Google Cache – 23 iulie 2011), 18 fiind publice, iar 2 destinate cercurilor extinse.

Data primelor posturi indexate este 14 iulie, parsarea profilului de către spiderii Google făcându-se la un interval de câteva zile. Profilul a fost activat la data de 11 iulie, atunci fiind postat şi primul articol.

În loc de concluzie

Google+ este abia la început şi vor mai fi multe lucruri de descoperit, experimentat şi analizat. În mod cert va schimba modul în care ne raportăm la SEO, content marketing şi web marketing în general.

Care va fi impactul său în SEO? Cea mai bună modalitate de a afla este -evident- prin testare.

Alte resurse:

Despre autor

Cristina Andrei a scris 59 articole pe acest blog.

Global SEO & SM Manager @ Bitdefender, administrator Web Copywriter Blog.

Yamasha July 27, 2011 at 03:20

Eu zic ca nu va fi prea mult link do follow in google+, in curand multi vor spama si se va renunta la asta…

Reply

Vlad Piersec July 27, 2011 at 16:48

@Yamasha Cred că e mai ușor pentru Google să devalueze importanța link-urilor din G+ decât să aplice un nofollow. Pân’ la urma urmei totul e la ei “în casă”.

Momentan nu văd ca G+ să aibă o importanță foarte mare dpdv SEO deși terminarea parteneriatului cu Twitter ar fi trebuit, cel puțin teoretic să sporească ponderea noului serviciu.
În fine totul e de-abia la început.

Reply

Claudiu July 27, 2011 at 20:20

As merge un pas mai departe si as spune ca linkurile din cercurile private sunt mult mai valoroase decat cele publice. De cand cu inteligenta artificiala a lui Panda si puterea celor de la Google de a include in algoritm elemente de social media, oare nu ar avea mai multa logica ca un link care este raspandit in cercurile private dar cu influenta mare sa castige mult si in SEO? Am auzit aceasta opinie la Danny Sullivan si tind sa-i dau dreptate.

Modul de aranjare in pagina a elementelor, codul scris, pozitia linkurilor nu mai sunt la fel de eficiente in a vorbi despre relevanta unui continut. Puterea unui continut de a atinge audiente (implicit calitatea continutului) cred ca este ceea ce incepe sa conteze din ce in ce mai mult si va deveni primordial.

Daca ne gandim putin, Google ar putea sa-si dea seama prin social media cat de important este un continut fara macar a-l vizita.

Reply

butcher August 3, 2011 at 11:18

@yamasha: Nu trebuie sa fie dofollow…dovada cu posturile din twitter care sunt nofollow si impactul lor in serps.

Reply

Tibi August 17, 2011 at 16:46

Nu vad cum faci tu legatura in acest post intre G+ si SEO. Ce ai scris tu aici e de bun simt si e ca si cum ai lua orice site, la intamplare si ai sublinia ce aport in SEO poate avea un link pe acel site. Cu alte cuvinte, ce mi-e ca pun un link pe un site de manele, ce mi-e ca-i dau share pe Google+? Da, in cadrul retelelor de socializare exista sansa ca un link sa devina viral si ajuta prin vizite directe, dar unde e SEO?

Reply

Andrei S August 23, 2011 at 01:00

@Tibi
Fii amabil: lasa manelele si studiaza si tu ce se mai intampla prin SEO de cativa ani incoace, cu precadere anul 2011 (subiectul Social SEO a.k.a. SMO). Multumesc.

Ontopic:
Cred ca google plus nu o sa fie folosit suficient de mult pentru ca linkurile sale sa conteze. Si chiar daca ma insel, nici linkurile din facebook, twitter sau youtube nu sunt decisive in ranking; momentan ar fi cazul sa se justifice efortul obtinerii linkurilor din google plus. Do follow/no follow: daca google plus ar ajunge sa fie folosit de sute de milioane de useri atunci cu siguranta ar implementa atribute no follow pe linkuri ca sa descurajeze spamul.
Ramane de vazut… eu nu pot sa nu ma gandesc la google buzz atunci cand aud de google plus.

Reply

Catalin August 29, 2011 at 22:00

Am pus de o luna si ceva butonul google + si sincer nu prea se inghesuie lumea sa dea click pe el, in schimb buntonul de like de la facebook este mult mai folosit, diferenta fiid ceva de genul 4 (+1) la 900 (facebook), ce este drept nu este pus nici ca sa iasa in evidenta, dar testam si vedem, oricum dureaza ceva timp pana sa se prinda userul care este treaba cu acel buton

Reply

Claudiu October 9, 2011 at 20:06

Si atunci de ce te mira ca lumea nu da click pe +1, daca nu amplasezi aceste elemente unul langa altul?
Din ce am observat pana acum, la 100 Like-uri poti avea cam 5-6 +1.

Reply

Ady C September 14, 2011 at 14:18

Foarte interesant si bun articolul. Sincer imi place mai mult Google + decat like-ul de pe facebook si cred ca va avea un impact bun. Tocmai ti-am dat un plus la acest articol! ;)

Reply

Marius October 7, 2011 at 16:10

Era, oarecum, de asteptat, ca Google + sa atraga webmasterii prin functiile dofollow ale link-urilor.

Recunosc ca am oarecare reticienta totusi de a folosi Google+, dupa experienta cu Facebook, care a devenit din ce in ce mai stufos si tradus putin “ciudat” in limba romana.

In Romania observ ca nu este folosita mai deloc functia +1 (cel putin in cazul meu).

Reply

Web Man November 6, 2011 at 14:58

Link-urile din google+ nici nu vor conta. Are multe tab-uri construite din javascript, asta inseamna ca toate link-urile si dofollow si nofollow vor fi pe o singura pagina html.

E vorba de extrem de multe link-uri si link juice-ul se imparte la nr total de link-uri si primesc portia doar cele cu dofollow. Deci… slabe sperante ca google+ sa fie folosit pentru spam, probabil ca este doar asa o pastila ca oamenii sa inceapa sa-si creeze conturi.

Reply

Dorel Tanase November 24, 2011 at 02:57

Eu ma tot intreb care este avantajul click-urilor pe Google Plus! Nu vad ceva schimbare la un numar de peste 100 de click-uri. Pe site-urile din Romania, gasesti foarte putine click-uri pe + One si daca sunt cu mai mult de 100, care este avantajul? Ce incarca Google, la mine pe site pentru + One, scade procentul de optimizare si nu vad ceva crestere in cautari. La ce ma ajuta daca lumea da click pe PLUS ONE, cucu, cred ca la nimic, doar asa de pamplezir, sa ai ceva acolo de la Google. Acum nu am ce face, tin Plus One si atat.

Reply

Leave a Comment