Google+… noua “armă secretă” în SEO?

by Cristina Andrei on 07/26/2011 · 13 comments

Google Plus - Avantaje SEO

Google+, cea mai nouă platformă de social networking lansată de Google, este subiectul la ordinea zilei pe Internet, datorită oportunităţilor de socializare şi promovare oferite (precum şi atacului direct la Facebook).

Trecând peste dezbaterile legate de funcţionalităţi, inovaţii şi asemănări cu platformele deja-existente, din punct de vedere SEO ne interesează faptul că Google+ este (în mare măsură) dofollow. Aşa că întrebarea devine: este Google+ noua “armă secretă” în optimizare?

Avantaje SEO

Haideţi să descoperim câteva dintre avantajele oferite de noua platformă:

  • Factor de ranking

Dacă link-urile de pe Twitter au fost luate în considerare de Google pentru a stabili calitatea unei informaţii, atunci mai mult ca sigur că link-urile din propria platformă au acelaşi scop.

  • Link-uri dofollow

Spre deosebire de Twitter şi Facebook, pe Google+ link-urile postate în Stream (echivalentul pentru Fb Wall) au atributul dofollow. Acest lucru este valabil şi pentru tab-urile About şi +1 (cel din urmă necesitând activare în prealabil).

  • Comentarii anti-spam

În ceea ce priveşte profilul unui comentator, acesta are dofollow pentru imagine şi nofollow pentru nume. În schimb, la share, utilizatorul care a postat informaţia originală are link nofollow pe profil.

  • Anchor texte

În tab-ul About anchor textele sunt editabile (şi în partea de Introducere şi în secţiunea dedicată de Link-uri). Există totuşi o limită a anchor textului, pentru a fi vizibil în întregime, în caz contrar fiind trunchiat (precum titlurile şi descrierile afişate în SERPs).

  • Indexare

Verificând pagina de profil în Google Cache (Text-only) se poate observa faptul că link-urile sunt indexate şi în continuare dofollow, nefiind blocate prin Meta Robots.

Dezavantaje SEO

Atunci când vine vorba despre dezavantaje, lucrurile se nuanţează:

  • Valoare redusă a link-urilor

Profilul Google+ nu conţine pagini separate, ci tab-uri care organizează informaţia. Acest lucru se traduce printr-o aglomerare de link-uri (interne şi externe) într-o singură pagină de profil. Ceea ce le diminuează valoarea.

  • Amplasament nefavorabil

Iată ordinea în care sunt listate informaţiile din profilul Google+, conform datelor din Google Cache:

  1. Google Main Menu
  2. Account Options
  3. Google.com
  4. Profile Tabs
  5. Stream
  6. Secondary Tabs Info
  7. Links
  8. +1 Tab

După cum se poate observa, link-urile controlabile sunt amplasate destul de jos în pagina de profil, un alt factor negativ pentru SEO.

  • Indexare parţială

Vor fi indexate, în mod evident, doar posturile făcute publice în Stream. Cele împărtăşite cu diverse cercuri vor rămâne private.

Conform observaţiilor personale, din cele 20 de posturi publicate pe profil au fost indexate doar 10 (vizibile în Google Cache – 23 iulie 2011), 18 fiind publice, iar 2 destinate cercurilor extinse.

Data primelor posturi indexate este 14 iulie, parsarea profilului de către spiderii Google făcându-se la un interval de câteva zile. Profilul a fost activat la data de 11 iulie, atunci fiind postat şi primul articol.

În loc de concluzie

Google+ este abia la început şi vor mai fi multe lucruri de descoperit, experimentat şi analizat. În mod cert va schimba modul în care ne raportăm la SEO, content marketing şi web marketing în general.

Care va fi impactul său în SEO? Cea mai bună modalitate de a afla este -evident- prin testare.

Alte resurse:

Despre autor

Cristina Andrei a scris 59 articole pe acest blog.

Global SEO & SM Manager @ Bitdefender, administrator Web Copywriter Blog.