Retrospectiva anului 2011: Resurse utile pentru SEO

by Cristina Andrei on 12/28/2011 · 2 comments

Retrospectiva anului 2011 in SEO

Fără îndoială, 2011 a fost un an important pentru SEO, cu multe schimbări de algoritm Google, noi factori de ranking, precum și o cantitate uriașă de informații, analize tehnice și păreri subiective.

Deoarece este dificil de ținut pasul cu tot ceea ce se întâmplă în industrie, se impune o selecție a celor mai utile resurse pentru optimizare, atât pe .ro, cât și pe .com.

Top articole SEO pe .ro

Notă: Toate articolele sunt ordonate în funcție de data publicării.

Ionuț Tudor îl ia la întrebări pe Rand Fishkin de la SEOmoz. Întrebări colectate chiar de la cititorii români interesați de SEO, în cadrul unui concurs organizat pe blog-ul Trafic.ro. Aflăm, așadar, lucruri utile despre SEO, metode și tactici, de la un expert internațional.

La Gabriel “Krumel” Curcudel a fost anul articolelor despre link building. Avem de citit o analiză a link-urilor competitorilor după anchor texte, dar și un tool interesant de încercat: CognitiveSEO. În plus, a contribuit cu informații utile despre metodele de link building folosite chiar aici, pe Web Copy.

Dacă tot vorbim de atragerea de link-uri, curiozitatea Gabrielei Andrei îi aduce o menționare chiar din partea SEOmoz. Precum și confirmarea că Google poate indexa cel puțin 1.000 de caractere în title tag. Dar, ca să o cităm: “dacă e înțelept sau nu să le folosim pe toate, asta este altă poveste!”

Ana Matei vede link building-ul în .ro ca pe o mare problemă, însă oferă și soluții (testate pe .com și .fr): campaniile pe bloguri, agregatoarele de articole și conținutul generat de utilizatori (UGC). Aceste metode pot fi eficiente și la noi, în special pentru companii cu strategii coerente de SEO și produse interesante de promovat.

Top resurse SEO pe .com

Search Engine Ranking Factors - SEOmoz

Cei mai importanți factori de ranking din SEO, în opinia a 132 de specialiști în domeniu. De remarcat ponderea link-urilor și influența crescândă a semnalelor din social media.

Ajutoare de încredere în campania de optimizare: keyword research, on-page optimization, rank checkers, competitive link research, link monitoring tools.

Conform informațiilor oficiale, Google își ajustează algoritmul de căutare de cel puțin 500-600 de ori pe an. Iată câteva dintre cele mai importante modificări aduse de-a lungul timpului, precum și consecințele acestora pentru SEO.

Gratuite sau premium, toate sunt luate la bani mărunți de către Wiep Knol. Fiecare recenzie vine cu informații utile și ne poate ajuta să ne găsim tool-ul preferat pentru link building.

Bonus: Predicții pentru 2012

Momentan, conținutul este vital, iar link-urile cu autoritate și anchor text optimizat fac legea. În 2012 vine, însă, puternic din urmă social media, în timp ce căutările sunt din ce în ce mai personalizate. Ce va conta mai mult în SEO?

Vrei să descoperi alte resurse utile și să fii la curent cu tot ce se întâmplă în SEO? Citește mai multe în paginile Web Copy de pe Facebook și Google+! :)

Despre autor

Cristina Andrei a scris 59 articole pe acest blog.

Global SEO & SM Manager @ Bitdefender, administrator Web Copywriter Blog.

Cory February 25, 2012 at 11:47

Fara suparare, dar nu inteleg de ce ai inclus aici articolul Anei Matei.. A avut ea si articole mai bune, no offence, dar asta cu link-urile e slabut.

O chestie ce nu mi-a placut la interviul cu Rand Fish e ca el a zis ca twitter si facebook influenteaza ranking-urile, si a pus link spre articolul lor vechi, desi in ultima vreme, Rand a facut o multime de experimente ca sa demonstreze contrariul si culmea… se pare ca share-urile pe FB nu au nicio treaba cu ranking-urile. nu mai inteleg nimic.. pana la urma care-i parerea lui finala? :)

Reply

Cristina Andrei February 25, 2012 at 16:56

Nu e nici o supărare, topul este oricum subiectiv. :) Evident că toate articolele sunt perfectibile, dar fiecare conține anumite informații pe care eu le-am considerat importante.

Referitor la Rand Fishkin, nu există o părere finală în SEO, lucrurile evoluează, se fac teste non-stop. Până acum, ca să îl citez, s-a demonstrat o corelație (și nu cauzalitate) între semnalele social media și ranking-uri. Pentru ceva final va trebui să “spargem” algoritmul Google. :)

Reply

Leave a Comment