5 Mituri SEO despre link-uri și conținut

by Cristina Andrei on 09/23/2012 · 26 comments

Mituri SEO

SEO este un domeniu imprevizibil, în permanentă schimbare și care îți pune deseori nervii la încercare. Tehnicile care funcționau excelent până mai ieri pot fi deja istorie azi, după vreun update de algoritm buclucaș la Google.

Iar dacă Panda & Penguin continuă să dea fiori webmaster-ilor, este un motiv cu atât mai bun să aruncăm o privire asupra unor mituri SEO de care nici nu știam că încă ținem cont.

Mitul #1: Continutul nou este un factor de ranking

Scrie cât mai mult conținut. Și cât mai des. Astfel boții Google îți vizitează mereu site-ul, iar acest lucru înseamnă indexare rapidă și ranking-uri bune pentru SEO.

Greșit.

Google răsplătește calitatea, nu cantitatea. Articolele vechi, dar bine structurate și documentate rămân actuale (“evergreen content“), iar site-ul din care fac parte nu are probleme de ranking, chiar dacă frecvența lor nu este remarcabilă.

În schimb, un conținut “fresh”, însă mediocru, scris în mod evident pentru un scop SEO prost-înțeles (“shallow content“), riscă să fie penalizat la următorul filtru Panda.

Exemplu: Web Copy, fără conținut nou de mai bine de 4 luni, își păstrează poziția în top 10 Google (.ro) pentru toate cuvintele-cheie vizate (atât în pagina principală, cât și în pagini secundare). Nu i-au fost aduse nici link-uri noi pentru a ajuta la menținerea ranking-urilor.

(Mai multe despre acest experiment într-un articol viitor.)

Mitul #2: Optimizarea on-page e un moft, acum contează doar cea off-page

Am discutat într-un articol mai vechi despre keyword density și keyword stuffing, acesta fiind un subiect foarte dezbătut în trecut.

Optimizarea on-page, precum și keyword relevancy nu se referă, însă, la densitatea cuvintelor-cheie dintr-o pagină (dacă termenul apare de 5 sau de 10 ori), ci la integrarea acestor cuvinte-cheie, în mod cât mai natural, în tema paginii.

Astfel, dacă există carențe de relevanță on-page va fi foarte dificil de obținut un ranking bun, chiar și cu un aflux de anchor texte (optimizare off-page).

Exemplu: Creșterea relevanței unei pagini de produs, prin introducerea expresiei exacte în texte, a determinat o schimbare de ranking de la #8 la #1 pentru un termen competitiv, cu multe căutări pe .com. Fără a interveni cu link-uri. Acest lucru a fost verificat suplimentar în SERP-uri locale și limbi diferite.

Mitul #3: Anchor textele exacte nu mai funcționează

Discutabil.

În primul rând, trebuie să se țină cont de profilul de link-uri al site-ului pentru care se intenționează aducerea de anchor texte optimizate (“exact match”).

Dacă domină anchor textele de brand, va exista o libertate mai mare de mișcare în link building, pentru a nu declanșa penalizări din partea Google Penguin. Dacă link-urile deja existente sunt supra-optimizate, trebuie procedat într-adevăr cu precauție.

Mitul #4: Cel mai important cuvânt-cheie trebuie să fie pus mereu primul în title tag

Iarăși discutabil.

Până nu demult eram de aceeași părere și chiar făceam o astfel de recomandare în articolul despre importanța meta tag-urilor. Acum mă văd însă nevoită să îmi nuanțez poziția, deoarece Google pune tot mai mare accent pe cuvintele cu potențial de brand.

Așadar, în special pentru home page, este indicat să avem un title tag care evidențiază brand-ul, și abia apoi cuvintele-cheie vizate în pagină. Nu în ultimul rând, trebuie să ținem cont de cum îi va apărea acest titlu în SERPs unui potențial vizitator… și dacă va reuși să îl convingă să dea click.

Pentru paginile secundare (de produs) se poate merge pe numele produsului + cuvintele-cheie asociate, în ordinea care pare cea mai firească pentru utilizator.

În plus, am testat acest lucru pentru Web Copy, iar inversarea pozițiilor pentru cuvintele-cheie din title tag nu a avut drept consecință vreo schimbare de ranking.

Exemplu:

Titlu vechi: Optimizare site  – Blog  SEO – Web Copywriter

Titlu nou: Web Copywriter  – Blog  SEO – Optimizare pentru site-ul tau

Mitul #5: Cu cât mai multe tool-uri SEO folosite, cu atât mai bine

Greșit.

Este firesc să testăm diverse tool-uri SEO, însă în final contează cum anume le folosim… și dacă reușim să le identificăm pe cele mai bune de pe piață. Până la urmă, nici un astfel de tool nu poate face munca de optimizare în locul nostru, dacă dorim cu adevărat un rezultat de calitate.

Iată mai jos câteva dintre tool-urile pe care le utilizez frecvent, în special atunci când stabilesc strategia de optimizare pentru un site. (Mai multe exemple se pot găsi în categoria SEO Tools de pe Web Copy.)

Cu siguranță sunt mai multe tehnici SEO care nu mai funcționează, sau chiar au devenit periculoase în era Panda & Penguin. Ce este adevărat sau fals? Haideți să le dezbatem împreună în comentarii.

Despre autor

Cristina Andrei a scris 59 articole pe acest blog.

Global SEO & SM Manager @ Bitdefender, administrator Web Copywriter Blog.

andrei September 23, 2012 at 23:23

Bună. Şi bine ai revenit pe blog :D

M-aş lega de primul mit. Nu de alta, dar s-a legat şi el de mine mai întâi.

Conţinutul nou contează extrem de mult, mai ales în cazul unui blog / site nou unde Google nu şi-a setat un interval de crawl, înţelegând prin acest conţinut nu doar articole ci inclusiv actualizări de status, un citat, o definiţie sau trei-patru titluri extrase aleator, orice în măsură să aducă un plus de noutate în pagină. Greşesc ?

P.S. Pe noul blog, marea majoritate de vizitatorilor vin direct pe link, fără să mai depind de almighty Google.

Reply

Cristina Andrei September 24, 2012 at 01:11

Bună, Andrei. Da, a fost o pauză lungă de scris, am avut treabă multă. :)

Eu mereu am scris rar pe blog și nu am avut niciodată probleme de parsare. Conținutul tot va fi indexat la un moment dat (de exemplu, acest articol era în Google după nici 3 minute), în funcție și de PageRank și autoritatea site-ului.

Iar această autoritate se construiește prin conținut și link-uri, deci revenim la subiectul din articol: calitate și nu (neapărat) cantitate.

Reply

Catalin October 5, 2012 at 16:17

Eu am un site cu o sectiune de articole documentate, structurate ok pe care postez in medie 5 articole pe saptamana si o sectiune de forum in care se adauga saptamanal peste 1000 de pagini unice, forumul are pe total de 100 de ori mai multe pagini indexate, continut unic si foarte fresh, indexat in cateva minute, dar la raportul total de trafic se prezinta asa 75% sectiunea de articole si 25% sectiunea de forum.

In concluzie conteaza mult mai mult cantitatea continutului (aici se include si formatare si structura SEO) decat cantitatea.

Reply

Claudiu September 24, 2012 at 12:14

Buna Cristina,

#1. Subscriu si eu la ideea ta. Continutul nou nu este factor de ranking, desi poti primi un mic boost la inceput in pozitionari, pe urma va pica vertiginos si iti va afecta serios site-ul daca continutul adaugat primeaza in “articole” extrem de scurte si aruncate acolo cateva cuvinte.

#2 Aici depinde de nisa si cred ca nu neaparat de competitivitate. Personal nu am reusit sa deduc clar ce se intampla, pentru ca daca la anumite site-uri functioneaza sa adaugi kw-uri si variatiuni in continut, la altele efectiv nu conteaza. Mai ales daca ne referim la pagini de categorii de produs, in general pagina de produs se poate pozitiona usor.

#5 In ceea ce priveste tool-urile, degeaba le folosesti daca nu le intelegi. As merge pe cognitiveseo pt. ca are multe functii, insa inca nu arata atat de catchy precum seomoz. Pentru majoritatea insa consider ca tool-urile sunt pierdere de vreme.

Focus pe continut de calitate – relevant si pe usability. Fonturi frumoase, mari, catchy, fiecare scroll sa fie cu o poza, neaparat paragrafe despartite intre ele de un spatiu. De asemenea, linkuri dofollow si spre alte surse daca ai articol de continut si oferi un plus de relevanta cititorului. Exista mania sa nu dai link spre alte surse.. c’mon!

Personal consider ca prea multa lume acorda importanta prea mare SEO-ului si uita de scopul principal: continut relevant, documentat. In momentul in care incepi sa uzezi de tehnici SEO prea mult e clar ca ai o problema cu continutul.
Desigur, la magazine online si site-uri de sales lucrurile sunt total schimbate.. acolo deja incepi sa acorzi importanta mai mare anumitor chestiuni.

Reply

Daniel Ene September 24, 2012 at 12:51

Buna Cristina,

Interesante mituri ai prezentat in articol. Pe partea de meta taguri, in special titlu sunt de parere ca este foarte important sa ai cuvintele cheie la inceput, mai ales daca nu esti brand sau autoritate. In cazul tau nu s-a schimbat nimic pentru ca blogul tau seo este deja asociat cu “optimizare site, seo” si cu webcopywriter care este brand. In plus cuvintele cheie le-ai pastrat in titlu.

Anchor textele nu mai functioneaza ca inainte in exact match, conteaza foarte mult si ce procente au competitorii tai.

Despre tooluri/pluginuri seo, suntem nevoiti sa folosim cat mai multe pentru ca fiecare face o mica parte din toata munca. Eu nu am gasit inca un tool pe care sa il folosesc la orice.

Reply

Bogdan September 25, 2012 at 14:47

arenaweb.ro/seo-optimizare-web/mituri-seo/ …. ti-au copiat articolul, mai jos am pus eu un replay unde am lasat un link inspre blogul tau, vad ca baiatul care a copiat articolul nu a avut intentia asta.

Reply

Cristina Andrei September 25, 2012 at 14:56

Mulțumesc, Bogdan. :) Bine măcar că li se pare util, poate învață totuși ceva. :)

Reply

Cristina Andrei September 25, 2012 at 15:04

P.S. Ceea ce nu mi se pare OK e sa substituie “Web Copy” cu “UrlMania” in text, ca si cum ar fi scris chiar ei articolul. Deja devine furt intelectual, nu postarea anonimă a unui articol pe un forum. Dacă vrei poți prelua ce am zis aici și posta chiar acolo.

Reply

Bogdan September 25, 2012 at 15:09

Cu placere, a fost sters dupa forum.

Reply

Cristina Andrei September 25, 2012 at 15:31

Update: Am identificat “infractorul” pe Seopedia și l-am luat la întrebări. ;)

http://forum.seopedia.ro/servicii-web-jobs/23796-caut-de-munca-content-writer.html#post219822

Reply

Bogdan September 25, 2012 at 15:51

:) Fain, sunt curios de raspunsul lui, dar nu prea cred ca va recunoaste. Eu am luat repuatie negativa de la el pe acel forum ca i-am atras atentia fiindca nu a mentionat sursa. Deaia nu ma astept nici la un raspuns din partea lui, dar ramane de vazut.

Reply

Daniel September 25, 2012 at 17:45

Este un hot mic Naruto9 acela de pe arenaweb.ro. Frecventez forumul destul de des si majoritatea de acolo “imprumuta” continut fara sa intrebe sau lase macar link pentru sursa. Am avut caz in care mi-au furat si logo-ul daca va vine sa credeti. (aveam numedomeniu.ro si tipul a luat numedomeniu.org si ce a zis… daca tot am facut eu deja logo-ul sa il puna si el ca nu are nimic…. Dupa ce l-am sunat si i-am zis ca este inregistrat la OSIM l-a schimbat )

Reply

Dumitru Midon September 25, 2012 at 19:29

De ce ai ales papadia ca featured image?

Reply

Cristina Andrei September 25, 2012 at 21:19

Bună întrebare. :)

Pentru că, din puzderia de mituri SEO, am vrut să “suflu în vânt” măcar 5. :)

Reply

Bogdan September 27, 2012 at 08:50

Ce dubios, de cand i-ai scris pe seopedia si a inceput el sa o dea la intors cu “fostul lui coleg”, a disparut userul Naruto9 dupa forumul arenaweb. I-as fi zis eu da n-am cont pe seopedia, insa tu o poti face. Sunt curios ce zice.

Reply

Gianina September 27, 2012 at 16:30

Eu am o nelamuire, ar avea legatura cu primul mit pe care l-ai prezentat in articol. Daca intr-un site exista unele pagini care sunt foarte putin accesate, pentru ca au un continut care nu mai este de actualitate, cu putine linkuri de sustinere, este mai bine, pentru cresterea autoritatii site-ului, ca acele pagini sa fie sterse?

Concret, sa spunem ca am 160 de articole, dar, dintre acestea, cam 30 stau degeaba, aduc putin trafic si sunt si foarte putin accesate in comparatie cu celelalte. Daca ai timp sa-mi raspunzi, crezi ca ar fi mai bine sa renunt la ele, am mai mult de castigat daca le sterg?

Reply

Iulian October 1, 2012 at 18:10

Un articol excelent, insa consider ca un continut nou este important in fiecare saptamana cel putin, insa calitatea este la fel un factor important, nu numai cantitatea. In al doilea rand in legatura cu cuvintele cheie, cred la fel ca ar fi important ca si in prima parte al textului ca acestea sa fie evidentiate. Felicitari pentru articol. O zi minunata iti doresc!

Reply

vali November 17, 2012 at 01:50

Legat de mitul 1, daca continutul e updatat mai des si de calitate, nu sunt sanse ca site-ul respectic sa rankeze mai bine mai bine decat cu unul ce are continut de calitate dar update-uri rare ? Deci din punctul asta de vedere nu e chiar un mit..

Welcome back!

Reply

Dan Stativa December 14, 2012 at 16:24

lolz… vali vorbesti gibberish. Chiar asta se explica in articolul de fata, anume ca articole vechi rankeaza de fapt mult mai usor ca unele noi fiindca au inbound links.
Atat rankingul, ca si PR sunt influentate de Inbound Links in primul rand.
V-as sfatui sa cititi articole despre modeul PageRank, pe care e construit Google si pe care incearca sa il imite Bing si Yahoo… cand va apucati de seo.

Reply

Mircea M. November 22, 2012 at 23:47

Numeroasele erori de tip 301 si 404 pot influenta PR , implicit pozitia in google? Ce parere aveti?
Aceste erori apar frecvent atunci cand schimbi modul de indexare a unui blog, cum ar fi de pilda din: domeniu/data/post in domeniu/post, situatie in care te “trezesti“ cu o multime de erori de la botii de google 301 si 404.
Daca raspunsul e da, atunci ce plugin de wordpress ar fi ok? Permalink Finder e ok?

Reply

Cristina Andrei December 10, 2012 at 19:08

301 nu este o eroare, este un redirect permanent de la o pagină veche la una nouă (sau mai relevantă). 404 este într-adevăr o eroare (“page not found”), care poate avea drept consecință pierderea unor link-uri primite de acele pagini.

Wordpress, din câte știu, face redirect automat atunci când se schimbă permalink-urile, deci n-ar trebui să fie vreo problemă.

Reply

Dan Stativa December 14, 2012 at 16:16

Cristina, legat de Mitul 1… Continutul nou poate aduce rankinguri noi, prezenta pe cuvinte cheie noi… Deci ar fi un factor de ranking, daca privesti asa… :)

Reply

alin January 31, 2013 at 15:53

Daca faci redirect 301 la un site intreg, cum am facut eu acum cativa ani, scazi in SERPs, nu iti pastrezi aceleasi pozitii ca inainte de redirect. Deci tb sustinuta aceasta miscare cu inbound links si content, de preferinta de calitate…
Legat de 404, motorul de cautare se asteapta ca in mod normal sa mai dea peste “pagini lipsa”.. Dar daca procentajul de 404 e constant, se schimba link-uri in continuu si reprezinta un nr mare din totalul de pagini indexate ale site-ului, s-ar putea sa nu fii vazut prea bine :)… oricum wordpress, cum zicea si Cristina te fereste de aceste pb cu redirect catre pagina noua.

Reply

tudor mateescu March 15, 2013 at 15:19

Foarte bine. Felicitari pentru articol, nici eu nu puteam s-o zic mai bine.
Mai e de munca pana se prind romanasii nostrii cum este cu SEO, desi in afara sunt o multime de firme ce fac tam tam pe seo si sem. Optimizarea reprezinta un lucru important de luat in calculc pentru orice site, insa poate darami si niste mituri facebook intr-un articol apropiat, ar fi super.

Reply

Leave a Comment