5 Mituri SEO despre link-uri și conținut

by Cristina Andrei on 09/23/2012 · 26 comments

Mituri SEO

SEO este un domeniu imprevizibil, în permanentă schimbare și care îți pune deseori nervii la încercare. Tehnicile care funcționau excelent până mai ieri pot fi deja istorie azi, după vreun update de algoritm buclucaș la Google.

Iar dacă Panda & Penguin continuă să dea fiori webmaster-ilor, este un motiv cu atât mai bun să aruncăm o privire asupra unor mituri SEO de care nici nu știam că încă ținem cont.

Mitul #1: Continutul nou este un factor de ranking

Scrie cât mai mult conținut. Și cât mai des. Astfel boții Google îți vizitează mereu site-ul, iar acest lucru înseamnă indexare rapidă și ranking-uri bune pentru SEO.

Greșit.

Google răsplătește calitatea, nu cantitatea. Articolele vechi, dar bine structurate și documentate rămân actuale (“evergreen content“), iar site-ul din care fac parte nu are probleme de ranking, chiar dacă frecvența lor nu este remarcabilă.

În schimb, un conținut “fresh”, însă mediocru, scris în mod evident pentru un scop SEO prost-înțeles (“shallow content“), riscă să fie penalizat la următorul filtru Panda.

Exemplu: Web Copy, fără conținut nou de mai bine de 4 luni, își păstrează poziția în top 10 Google (.ro) pentru toate cuvintele-cheie vizate (atât în pagina principală, cât și în pagini secundare). Nu i-au fost aduse nici link-uri noi pentru a ajuta la menținerea ranking-urilor.

(Mai multe despre acest experiment într-un articol viitor.)

Mitul #2: Optimizarea on-page e un moft, acum contează doar cea off-page

Am discutat într-un articol mai vechi despre keyword density și keyword stuffing, acesta fiind un subiect foarte dezbătut în trecut.

Optimizarea on-page, precum și keyword relevancy nu se referă, însă, la densitatea cuvintelor-cheie dintr-o pagină (dacă termenul apare de 5 sau de 10 ori), ci la integrarea acestor cuvinte-cheie, în mod cât mai natural, în tema paginii.

Astfel, dacă există carențe de relevanță on-page va fi foarte dificil de obținut un ranking bun, chiar și cu un aflux de anchor texte (optimizare off-page).

Exemplu: Creșterea relevanței unei pagini de produs, prin introducerea expresiei exacte în texte, a determinat o schimbare de ranking de la #8 la #1 pentru un termen competitiv, cu multe căutări pe .com. Fără a interveni cu link-uri. Acest lucru a fost verificat suplimentar în SERP-uri locale și limbi diferite.

Mitul #3: Anchor textele exacte nu mai funcționează

Discutabil.

În primul rând, trebuie să se țină cont de profilul de link-uri al site-ului pentru care se intenționează aducerea de anchor texte optimizate (“exact match”).

Dacă domină anchor textele de brand, va exista o libertate mai mare de mișcare în link building, pentru a nu declanșa penalizări din partea Google Penguin. Dacă link-urile deja existente sunt supra-optimizate, trebuie procedat într-adevăr cu precauție.

Mitul #4: Cel mai important cuvânt-cheie trebuie să fie pus mereu primul în title tag

Iarăși discutabil.

Până nu demult eram de aceeași părere și chiar făceam o astfel de recomandare în articolul despre importanța meta tag-urilor. Acum mă văd însă nevoită să îmi nuanțez poziția, deoarece Google pune tot mai mare accent pe cuvintele cu potențial de brand.

Așadar, în special pentru home page, este indicat să avem un title tag care evidențiază brand-ul, și abia apoi cuvintele-cheie vizate în pagină. Nu în ultimul rând, trebuie să ținem cont de cum îi va apărea acest titlu în SERPs unui potențial vizitator… și dacă va reuși să îl convingă să dea click.

Pentru paginile secundare (de produs) se poate merge pe numele produsului + cuvintele-cheie asociate, în ordinea care pare cea mai firească pentru utilizator.

În plus, am testat acest lucru pentru Web Copy, iar inversarea pozițiilor pentru cuvintele-cheie din title tag nu a avut drept consecință vreo schimbare de ranking.

Exemplu:

Titlu vechi: Optimizare site  – Blog  SEO – Web Copywriter

Titlu nou: Web Copywriter  – Blog  SEO – Optimizare pentru site-ul tau

Mitul #5: Cu cât mai multe tool-uri SEO folosite, cu atât mai bine

Greșit.

Este firesc să testăm diverse tool-uri SEO, însă în final contează cum anume le folosim… și dacă reușim să le identificăm pe cele mai bune de pe piață. Până la urmă, nici un astfel de tool nu poate face munca de optimizare în locul nostru, dacă dorim cu adevărat un rezultat de calitate.

Iată mai jos câteva dintre tool-urile pe care le utilizez frecvent, în special atunci când stabilesc strategia de optimizare pentru un site. (Mai multe exemple se pot găsi în categoria SEO Tools de pe Web Copy.)

Cu siguranță sunt mai multe tehnici SEO care nu mai funcționează, sau chiar au devenit periculoase în era Panda & Penguin. Ce este adevărat sau fals? Haideți să le dezbatem împreună în comentarii.

Despre autor

Cristina Andrei a scris 59 articole pe acest blog.

Global SEO & SM Manager @ Bitdefender, administrator Web Copywriter Blog.