Brand building – cea mai bună metodă de a face SEO?

by Cristina Andrei on 03/24/2013 · 13 comments

SEO brand building

Astăzi devine din ce în ce mai dificil să construim un profil corect de link-uri pentru un site, ca parte dintr-o campanie SEO gândită pe termen lung. În articole mai vechi am discutat deja despre modul în care Google Penguin afectează site-urile cu link-uri de slabă calitate, am propus diverse metode de link building testate de specialiști români, am dezbătut în comentarii utilitatea înscrierilor în directoare și am încercat să calculăm adevărata valoare a unui link.

Dar ce este de făcut atunci când link-urile obținute cu atât de mult efort se dovedesc a fi periculoase? Cum se pot evita supra-optimizarea și, implicit, penalizările din partea lui Google? Haideți să aflăm dacă un brand puternic se poate dovedi de acum încolo cea mai bună soluție în SEO, transformând activitatea de link building în… brand building.

Brand building, “intersecția dintre search și branding”

Pentru început, brand building-ul în SEO nu înseamnă doar obținerea de link-uri branded (care includ cuvintele de brand) pentru site-ul de companie.

Reprezintă, de fapt, asocierea brand-ului cu anumite cuvinte-cheie de interes, care îl definesc, precum și poziționarea relevantă pentru publicul-țintă. O consecință benefică poate fi, așadar, optimizarea căutărilor legate de brand efectuate în Google.

Co-citation & co-occurence, noi semnale de relevanță în SEO

Cum poate fi eficient brand building-ul din punct de vedere SEO? Prin furnizarea unor noi semnale de relevanță motoarelor de căutare: co-citation & co-occurence.

Co-citation se traduce prin menționarea brand-ului (cu sau fără link) alături de competitorii săi, plasându-l într-o categorie specifică (luată în calcul și de Google prin sugestiile oferite în secțiunea “Căutări referitoare la…” din SERP).

Co-occurence înseamnă atribuirea unor cuvinte-cheie explicative brand-ului, indiferent că sunt incluse într-un link (anchor text) sau doar mențiuni în text.

Așadar, “brand + keyword X” devine noul “brand” în mintea utilizatorilor și, implicit, un puternic semnal de relevanță pentru motoarele de căutare la căutările pentru “keyword X”. Iată un nou factor de ranking în SEO.

Care este profilul de link-uri corect dpdv SEO?

Profilul corect de link-uri pentru site va trebui să conțină link-uri branded (URL și/sau brand keywords) obținute de la site-uri cu autoritate (obligatoriu relevante pentru nișa brand-ului), într-o proporție cât mai mare. Aceste link-uri confirmă și întăresc importanța brand-ului, în special dacă sunt editoriale / în text.

Acestor link-uri li se pot adăuga cele cu anchor texte optimizate, incluzând cuvintele-cheie fie alături de brand, fie în diverse combinații non-branded.

Important de reținut: link-urile trebuie obținute în contextul unei atente poziționări a site-ului în funcție de query intent (scopul căutării) și relevanța on-page pentru cuvintele-cheie vizate. Orice carență în acest sector al relevanței va constitui o piedică în construirea autorității și importanței site-ului web prin intermediul campaniei de link building.

În alte cuvinte, vor fi foarte greu de obținut ranking-uri bune dacă site-ul (prin home page sau pagini interne) nu este relevant pentru cuvintele-cheie dorite.

Mai mult, în urma testelor efectuate pe Web Copy a reieșit faptul că influența semnalelor sociale în SEO este în continuă creștere. Dacă până acum s-a vorbit despre impactul interacțiunilor utilizatorilor cu paginile web prin Facebook Likes & Shares sau Google+, devin extrem de importante identificarea creatorilor de conținut pentru un site și stabilirea nivelului lor de autoritate (credibilitate), prin intermediul Google Authorship.

Dar despre toate aceste lucruri, precum și despre importanța unor factori de ranking testați personal, vom vorbi în articolul viitor. Până atunci, ce răspuns dăm la întrebarea: cât de mult contează acum în SEO să fii un brand puternic?

Mai multe informații:

Despre autor

Cristina Andrei a scris 59 articole pe acest blog.

Global SEO & SM Manager @ Bitdefender, administrator Web Copywriter Blog.

C. Alexandru Ionut March 25, 2013 at 16:39

Nu stiu de ce, dar mi se pare foarte greu sau imposibil chiar, sa faci brand building la un blog. Poate cine stie din ce nisa. Sau probabil n-am prins eu ideea bine.

Legat de Google Authorship si G+, pun accent foarte mare si zilnic sunt prezent pe reteaua de socializare. 2305 persoane ma urmaresc la ora actuala, ceea ce e ok momentan. Vreau sa intru in topul celor mai populari pe G+ din Ro. Am vazut un articol acum cateva zile cu top 40 pe G+ si ultimul avea undeva la 3400 urmaritori. Ma gandesc ca in primii 100 sunt. Cel putin asa sper.

Am share-uri zilnice, interactionez cu persoane, dau 1+ si distribui postarile lor, si in schimb primesc destule +. Sunt curios pana unde se va ajunge, si daca intr-adevar ajuta foarte mult aceste semnale, in afara faptului ca aduc si trafic de referinta de pe reteaua de socializare.

Reply

Cristina Andrei March 25, 2013 at 16:47

Nu trebuie să conteze atât de mult nișa unui site / blog. Autorul însuși poate fi un brand, iată o metodă bună de diferențiere, de ieșit în evidență.

Am testat acest lucru chiar pentru Web Copy și intenționez să exemplific printr-un case study legat de ranking-uri. :)

Reply

C. Alexandru Ionut March 25, 2013 at 17:04

Cred ca mi-ar fi oarecum greu sa asociez in continut “brand+un anumit keyword”. Atunci voi pune accent pe “autorul insusi poate fi un brand” :). Pe oriunde imi fac simtita prezenta, sa o fac intr-un mod pozitiv. Sa fiu bine privit si de alti bloggeri, si pe retelele sociale (care mai merg – nu si tt), si pe forumuri.

Uneori e greu de inteles nenea Google. Daca ma crezi, fata de altii, eu astept cu nerabdare orice update (actualizare) Google pentru ca lucrez aproape zilnic la blog (sper.. intr-un mod pozitiv) si vreau sa ma ridice mai mult.

Din pacate, unul din putinele lucruri pe care nu le inteleg este Google Adwords si alegerea celor mai potrivite titluri – cuvinte. Dar asta e partea a doua.

Sa stii ca sunt aici, si astept urm articol.

Reply

Catalin April 26, 2013 at 01:52

Eu sincer nu am observat ca semnalele din social media ar influenta rankingul.
Profilul site-urilor mele nu au un public care sa utilizeze G+ sau tweet (20 mil afisari de continut si am primit sub 100 de G+) dar Like pentru facebook primesc foarte mult, multe articole cu sute de like-uri
Am promovat un articol mai vechi pe SM si am adus semnale consitente de pe facebook si nu s-a observat nici o schimbare in ranking

Reply

butcher March 26, 2013 at 10:05

Interesant filmuletul de la seomoz.com legat de co-citation, dar e cam greu de crezut ca a ajuns google asa avansat. Optimizarea pe cuvinte cheie inca functioneaza aproape la fel ca inainte, ce pare diferit acum sunt penalizarile pentru unnatural links pe care le acorda google in stanga si in dreapta.

Reply

Bogdan Lazar April 24, 2013 at 16:05

Cristina, ar prinde bine un articol in care sa ne arati testele pe care le-ai facut pentru Web Copywriter. Am citit mai multe articole despre G+ si Authorship (inca n-am folosit), insa unii zic doar ca apare iconita cu autor si cum ochii se duc catre imagini, ai mai multe sanse ca utilizatorul sa dea click pe site-ul dau din rezultate… dar influenteaza si pozitionarea in SERP daca introduci treaba asta cu autorul?

Reply

Cristina Andrei May 25, 2013 at 12:56

Este în plan un astfel de articol, momentan încerc să îmi dau seama de influența semnalelor sociale asupra ranking-urilor, nu numai a click-urilor din SERPs.

Reply

Catalin April 26, 2013 at 01:54

Inca nu sunt lamurit complet cum functioneaza co-citation & co-occurence., am inteles ce spui, dar nu inteleg cum lucreaza
Dar in legatura cu brand building, consider ca si mentionarea brandului fara link in cat mai multe materiale este foarte importanta, brandul poate fi doar numele domeniului sau un slogan unic de pe site, sau alte marci de tip text distinctive.

Reply

Gabriel May 17, 2013 at 11:04

Ce spui tu de “Brand building” se foloseste pe .com de foarte multa vreme. Da, social media a inceput sa aiba efect din ce in ce mai mare in SEO. Eu am ridicat un website la 2500 – 3000 pe zi in cateva luni pe com doar din social media advertising, v-as da numele, dar contine adult content si poate sunt minori pe aici. :)

Reply

tudor mateescu May 31, 2013 at 13:58

Foarte fain articolul, felicitari Cristina. In curand toti vor avea nevoie de un brand, nu ne mai putem ascunde in spatele unui site, ci trebuie sa fie o persoana vie, activa si care sa participa nu numai ca format text dar si audio video, sa participe la conferinte offline si sa faca comunitatea sa una mai buna (daca valoare generezi, oportunitati creezi). Fa ce-ti place si vei castiga bani…dar mai analizeaza si piata inainte, iti pot place mai multe lucruri deci nu-ti face griji ca un domeniu nu este prea bine monetizabil:)

Sa scrii mai multe articole despre brand building sa mai schimbam mentalitatea si la noi.
Cu cat oamenii vorbesc mai mult despre noi pe retelele sociale cu atat mai bine, sunt backlinkurile viitorului si defapt face ca SEO sa devina din ce in ce mai usor, acum intervenind social media unde esti mai in control ca si trafic.

Reply

Dan Panait June 27, 2013 at 15:19

Felicitari Cristina!! Un articol foarte bun asa cum ne-ai obisnuit…semnalele si influenta social media sunt foarte vizibile si in .ro… Google authorship este la inceput de drum desi a fost lansat de ceva vreme. Cat despre G+ nu avem de ales si vom face si acest pas deoarece are o influenta extraordinara asupra paginilor de rezultate

Reply

George Ginghina August 28, 2013 at 04:17

Eu sunt de parere ca brand building-ul este posibil pentru blog-uri, dar nu pentru orice tip de bloguri. Din punctul meu de vedere depinde foarte mult de nisa, de keyword-urile alese, etc.

Ca sa nu mai spun ca in momentul in care faci brand building nu poti incepe de la 0 si direct cu SEO. Trebuie sa existe totusi ceva in spate, o fundatie pe care sa o dezvolti. Considerand ca-mi fac maine un blog pescaresc, e dificil sa faci SEO pe keyword-uri gen pescarul, pescuit, etc.

Reply

Vlad Caruseanu September 19, 2013 at 08:34

Coaparitiile sunt din cate am inteles in faza de inceput ca si criteriu pentru Google dar mi se pare firesc sa fie urmatorul pas in dezvoltarea algoritmului. Si brandingul da, este o strategie foarte buna de SEO pe viitor avand in vedere ca Google incepe sa se orienteze serios pe cine este in spatele site-ului si nu pe site-ul in sine. A da brandului greutate in domeniu este in momentul de fata o strategie de viitor foarte buna.

Reply

Leave a Comment