Brand building – cea mai bună metodă de a face SEO?

by Cristina Andrei on 03/24/2013 · 13 comments

SEO brand building

Astăzi devine din ce în ce mai dificil să construim un profil corect de link-uri pentru un site, ca parte dintr-o campanie SEO gândită pe termen lung. În articole mai vechi am discutat deja despre modul în care Google Penguin afectează site-urile cu link-uri de slabă calitate, am propus diverse metode de link building testate de specialiști români, am dezbătut în comentarii utilitatea înscrierilor în directoare și am încercat să calculăm adevărata valoare a unui link.

Dar ce este de făcut atunci când link-urile obținute cu atât de mult efort se dovedesc a fi periculoase? Cum se pot evita supra-optimizarea și, implicit, penalizările din partea lui Google? Haideți să aflăm dacă un brand puternic se poate dovedi de acum încolo cea mai bună soluție în SEO, transformând activitatea de link building în… brand building.

Brand building, “intersecția dintre search și branding”

Pentru început, brand building-ul în SEO nu înseamnă doar obținerea de link-uri branded (care includ cuvintele de brand) pentru site-ul de companie.

Reprezintă, de fapt, asocierea brand-ului cu anumite cuvinte-cheie de interes, care îl definesc, precum și poziționarea relevantă pentru publicul-țintă. O consecință benefică poate fi, așadar, optimizarea căutărilor legate de brand efectuate în Google.

Co-citation & co-occurence, noi semnale de relevanță în SEO

Cum poate fi eficient brand building-ul din punct de vedere SEO? Prin furnizarea unor noi semnale de relevanță motoarelor de căutare: co-citation & co-occurence.

Co-citation se traduce prin menționarea brand-ului (cu sau fără link) alături de competitorii săi, plasându-l într-o categorie specifică (luată în calcul și de Google prin sugestiile oferite în secțiunea “Căutări referitoare la…” din SERP).

Co-occurence înseamnă atribuirea unor cuvinte-cheie explicative brand-ului, indiferent că sunt incluse într-un link (anchor text) sau doar mențiuni în text.

Așadar, “brand + keyword X” devine noul “brand” în mintea utilizatorilor și, implicit, un puternic semnal de relevanță pentru motoarele de căutare la căutările pentru “keyword X”. Iată un nou factor de ranking în SEO.

Care este profilul de link-uri corect dpdv SEO?

Profilul corect de link-uri pentru site va trebui să conțină link-uri branded (URL și/sau brand keywords) obținute de la site-uri cu autoritate (obligatoriu relevante pentru nișa brand-ului), într-o proporție cât mai mare. Aceste link-uri confirmă și întăresc importanța brand-ului, în special dacă sunt editoriale / în text.

Acestor link-uri li se pot adăuga cele cu anchor texte optimizate, incluzând cuvintele-cheie fie alături de brand, fie în diverse combinații non-branded.

Important de reținut: link-urile trebuie obținute în contextul unei atente poziționări a site-ului în funcție de query intent (scopul căutării) și relevanța on-page pentru cuvintele-cheie vizate. Orice carență în acest sector al relevanței va constitui o piedică în construirea autorității și importanței site-ului web prin intermediul campaniei de link building.

În alte cuvinte, vor fi foarte greu de obținut ranking-uri bune dacă site-ul (prin home page sau pagini interne) nu este relevant pentru cuvintele-cheie dorite.

Mai mult, în urma testelor efectuate pe Web Copy a reieșit faptul că influența semnalelor sociale în SEO este în continuă creștere. Dacă până acum s-a vorbit despre impactul interacțiunilor utilizatorilor cu paginile web prin Facebook Likes & Shares sau Google+, devin extrem de importante identificarea creatorilor de conținut pentru un site și stabilirea nivelului lor de autoritate (credibilitate), prin intermediul Google Authorship.

Dar despre toate aceste lucruri, precum și despre importanța unor factori de ranking testați personal, vom vorbi în articolul viitor. Până atunci, ce răspuns dăm la întrebarea: cât de mult contează acum în SEO să fii un brand puternic?

Mai multe informații:

Despre autor

Cristina Andrei a scris 59 articole pe acest blog.

Global SEO & SM Manager @ Bitdefender, administrator Web Copywriter Blog.